Foderhjælpen

Kriterier for hjælp fra Foderhjælpen.

Hjælpen kan tildeles dyreejere der er kommet i økonomisk klemme, eller på anden måde ikke har mulighed for at fodre sine Kæle- og Hobbydyr med den rigtige fodertype og den rigtige mængde. Vær opmærksom på, at i særlige tilfælde, kan vi ikke være behjælpelig med foder, eks. hvis det drejer sig om diabetes, særlig skånekost eller mangel på foderemner hos foderhjælpen.

Ansøgere skal ansøge om hjælp igennem www.dansk-dyrevelfærd-forening.dk `s hjemmeside.

Hjælpens størrelse og varighed.

Foderhjælpen tildeler foder i en passende mængde til netop de specifikke dyrs behov og stand.

Hjælpen består af en mængde, der dækker en passende varighed, dog maximalt 14 dage.  Afmålt pr. dyr.

Man skal altid gensøge, hvis der ønskes yderlige hjælp.

Der kan ikke ansøges om økonomisk bistand til foder, dyrelægehjælp, genplacering, aflivning eller udstyr.

Foderhjælpen modtager ikke dyr, men vil være behjælpelig med vejledning til at genplacere dyr, via de organisationer som vi samarbejder med. Disse organisationer kan ses på vores hjemmeside.

Foderhjælpen er en del af Dansk Dyrevelfærd Forening cvr 42770418 og kan ikke optræde selvstændigt.

Foderhjælpen markedsføres gennem vores interessefællesskab via folder og brochure samt på Facebook via gruppen foderhjælpen.

Facebooksiden administreres af webmaster og styres af udvalgte medlemmer.

Afhentning.

Afhentning og eller udbringning aftales altid med Foderhjælpen. Udbringning sker kun til særligt udsatte grupper.

Støtte til Foderhjælpen.

• Sponser (yder økonomisk støtte til indkøb af foderprodukter i alle kategorier.)
  • Donationer (foderprodukter)
  • Medlemmer (det er en nonprofit organisation, alle midler går til administration mv. overskud går direkte til indkøb af foderemner. Ingen medarbejdere er lønnet.

Medlemskab.

Som udgangspunkt, skal man for at modtage hjælp fra organisationen, være medlem af Dansk Dyrevelfærd Forening. Dette sker ved indmeldelse gennem hjemmesiden og de første 3 mdr. er det gratis, herefter betaler man et bidrag som H-medlem på 100 kr. pr halvår.  Støttemedlemmer (S-medlem) koster årligt 600 kr. kun S- medlemmer har stemmeret til lokalbestyrelsen i det område, man er hjemhørende. Man kan kun opnå gratis medlemskab til Dansk Dyrevelfærd Forening 1 gang årligt. Og max 2 gange i alt.

Dataopbevaring.

Lovgivning og opbevaring af data sker i henhold til Dansk lovgivning og til GPDR. Oplysninger om ens personlig forhold, kan altid udleveres og vil blive slettet på fordring. Sletning medfører også ophør af tilhørsforhold til Dansk Dyrevelfærd Forening. Da oplysninger som gemmes er vital for den hjælp vi kan yde.

Velkommen til foderhjælpen

Foderhjælpen er en del af organisationen

Dansk dyrevelfærds forening.